Online-foredrag for stressete og utbrente

      Tips en venn - Skriv ut  

Her finner du online-foredrag (webinarer) for deg som er utmattet/utbrent grunnet langvarig overbelastning og stress, om hvordan du kan få energien tilbake. Foredragene holdes av psykologisk atferdsviter Linn Anette Solberg.

Bruker du mer krefter enn du har, vil kreftene reduseres. Webinarene (online-foredragene) er for deg som trenger hjelp til å få energien tilbake, ønsker konkrete tiltak som stopper den negative utviklingen og forebygger fremtidig stress.

Hvert webinar er på 45-60 minutter og er omt et aktuelt tema som stressete/utbrente står overfor. Det er i alt 20 webinarer, og du velger webinarene som er aktuelle for deg. Er du usikker på hvilke webinarer som er riktig for deg, så kontakt Linn.

Webinarene er tilgjenglig som opptak. Ettersom webinarene ikke holdes direkte kan du du se dem når det passer deg - med de pausene og repetisjonene som du trenger.

   


Anbefaling fra webinardeltaker

”Har hverdagen blitt uoverkommelig med mye stress, slitenhet eller kanskje til og med utmattelse?? Har du fått bekreftet fra lege at du er utbrent eller har stressrelatert utmattelse??

Jeg har fått en helt annen forståelse for mine utfordringer i hverdagen etter at jeg meldte meg på webinarene om stress og utbrenthet hos Linn Anette Solberg.

For meg har det hjulpet MASSE å være med på webinarene”.

 

Innholdet i webinarene
Webinarserien "Få energien tilbake" er oppdelt i fire deler:

  1. Det grunnleggende består av de fire første webinarene. Du får innføring i hva som skjer i kroppen under langvarig stress og utbrenthet, samt hvordan du kan bygge opp igjen kroppen og få energien tilbake. Les mer om webinarene: 1-4
  2. Hvilke nødvendige tiltak og endringer som bør gjøres, varierer fra person til person. Basert på dine utfordringer velger du hvilke av de åtte webinarene som er rett for deg. Temaene som tas opp er tidspress, perfeksjonisme, selvfølelse, grensesetting, krav, konflikter m.m. Les mer om webinarene: 5-12
  3. Stresshåndtering er viktig både for å redusere stressfaktorer som du allerede står overfor og forebygge fremtidig tilbakefall. Disse fire webinarene er også nyttige for deg som ikke er utbrent, men som ønsker å redusere stress og forebygge utbrenthet. Les mer om webinarene: 13-16
  4. Tilbake på jobb etter utbrenthet er temaet for de fire siste webinarene og der tas opp; når bør du begynne på jobb igjen, hvordan du kan forhindre tilbakefall, dårlig samvittighet, friskhets- og stressfaktorer på arbeidsplassen m.m. Les mer om webinarene: 17-20
   
Se her for detaljer om hvert webinar
  1. Det grunnleggende: webinar 1-4
  2. Nødvendige tiltak og endringer: webinar 5-12
  3. Stresshåndtering: webinar 13-16
  4. Tilbake på jobb: webinar 17-20
Hva er et webinar?

Webinar er sammenslåing av ordene web og seminar. Et webinar er med andre ord et online-foredrag. Deltagerne på webinaret kan se presentasjonen og foredragsholder, samt høre foredragsholder forelese. Er noe uklart underveis i foredraget, sendes spørsmålet til foredragsholderen. Generelle spørsmål blir besvart i en ukentlig e-post.

Pris pr. webinar: 140-250 kr

Prisen avhenger av eventuell kvantumsrabatt. Se avsnittet om pris, for mer informasjon.

 

Foredragsholder: Psykologisk atferdsviter Linn Anette Solberg
Jeg er psykologiske atferdsviter (hovedfag i arbeids- og organisasjonspsykologi) med videre spesialisering innen stress og utbrenthet. Jeg har tidligere jobbet ni år som forsker ved SINTEF og rådgiver i Norges Forskningsråd. De siste åtte årene har jeg jobbet fulltid for bl.a. å hjelpe stressete/utbrente personer får energien tilbake.

I tillegg til den nødvendige fagkompetansen og erfaring med stressete/utbrente, har jeg også personlig erfaring når det gjelder utbrenthet. Les mer om min bakgrunn her.

Tips: Se webinarene over tid
Er du utmattet/utbrent, har du ikke overskudd til å fikse alt på en gang. Små, fokuserte og langsiktige tiltak er mye bedre en ambisiøse skippertak. Fokus i webinarene er derfor på en ting av gangen.

Du bør sannsynligvis ikke se et helt webinar i ett, men ta flere pauser underveis (du kan se webinarene så mange ganger du vil og starte hvor du ønsker i et webinar). Kanskje det riktige for deg er å se et webinar over flere dager? Og f.eks. 10 minutter av gangen? Lytt til kroppen i stede for viljen.

Temaene i de første webinarene vil ikke være så krevende. Etter hvert som overskuddet øker, vil temaene bli mer utfordrende. Hvis ukentlige webinarer er for hyppig for deg, så se de iht. til hva som er riktig for deg.

Det å se webinarene over tid, vil også hjelpe å holde motivasjonen oppe. Det tar tid å få tilbake energien og bygge opp igjen kroppen.

Last ned opptaket eller se det på internett. Opptaket av foredraget er tilgjengelig på internett i et helt år. Du kan dermed se det når det passer deg - med de pausene og repetisjonene som du trenger. Ønsker du å laste ned opptaket til din pc, har du også muligheten til det.

Pris pr. webinar: 140-250 kr
Kvantumsrabatt forutsetter samlet bestilling og betaling. Ønsker du å dele betalingen i to, kommer et tillegg på 100 kr.

- 250 for enkelt webinarer
- 200 kr pr. webinar ved bestilling av minst fire webinarer
- 140 kr pr. webinar ved bestilling av hele webinarserien, totalpris 2800 kr. Totalprisen er den samme om du bestiller 14 eller 20 webinarer.

Er du i tvil om du skal bestille hele webinarserien? Da kan du bestille og se det første webinaret (W1) før du bestemmer deg. Hvis du bestiller resten av webinarene innen 10 dager, blir totalprisen 2800 kr.

Bestilling

...av webinarer gjør du ved å fylle ut skjemaet under eller kontakte oss på e-post. Ønsker du mer informasjon, kan du gjerne ta kontakt med oss.


Velg Online-foredrag m/beskrivelse
Det grunnleggende
W1. Utbrenthet og kronisk stress. Ved langvarig stress og overbelastning kan stressen bli kronisk. Hva skjer i kroppen? Hvordan kan du redusere stressnivået?
W2. Oppbygging av kroppen. Hvordan er det mulig å bli utbrent? Konkrete tiltak du kan gjøre for å bygge opp igjen kroppen etter langvarig stress og utbrenthet.
W3. Når hjernen blir påvirket. Presser du kroppen videre i kronisk-stress-fasen, vil tilstand bli mer alvorlig og bl.a. vil din mentale kapasitet og evne forverres ytterligere.
W4. Energivariasjon og aktivitetstilpasning. Hvordan kan du stabilisere energien og redusere "berg-og-dal-banen"? Hvordan takle det å være redusert?
Nødvendige endringer og tiltak
W5. Å få kontrollen tilbake. Flere opplever at de mister mer og mer kontrollen over livet og at ytre faktorer styrer. Hva kan du gjøre for å komme ut av stressens autopilot?
W6. Når tiden ikke strekker til. Noe av det som stresser oss mest, er når vi ikke får gjort det vi hadde planlagt. Hvordan kan du redusere denne stressfaktoren?
W7. Tiltak mot perfeksjonisme and drivkrefter som stort kontrollbehov, engasjement og pliktoppfyllese. Drivkreftene kan føre til stress og automatiske reaksjonsmønstre.
W8. Hvordan få god selvfølelse? Lav selvfølelse kan bidra til økt belastning, fordi det blir vanskeligere for deg å si ifra, sette grenser og prioritere egne behov.
W9. Respektfull grensesetting. Er du i førerseter i liv ditt eller henger du etter i hengefestet? Hvordan bli bedre til å si ifra på en respektfull måte og sette grenser?
W10. Når kravene blir for store Har du eller andre for høye forventninger eller krav til deg? Prøver du å leve opp til et urealistisk bilde av hvordan livet ditt burde være?
W11. Vilje versus kropp. Tilpass aktiviteten til energien du faktisk har. Lar du viljen bestemme hva du gjør eller tar du hensyn til kroppen? Hvorfor er det så vanskelig?
W12. Ditt forhold til andre kan være stor kilde til stress. Er dine forhold støttende, nøytrale eller negative. Er du en "god" krangler? Varme og kalde konflikter.
Stresshåndtering
W13. Stressårsaker. Hvorfor er det så viktig å mestre? Hva fører til stress hos deg? Hvordan kan du påvirke stressnivået? Foredragene W13-16 er om stresshåndtering.
W14. Ressursmangel. Sprilk mellom tilgjengelige ressurser og det som trengs? Hva kan du gjøre? Hvordan din vurdering kan påvirke hvorvidt du blir stresset eller ikke.
W15. Hensiktsmessig håndtering. Er din håndtering av stress konstruktiv eller fører den til mer stress hos deg selv og andre? Passive versus aktive mestringsstrategier.
W16. Stressfremkallende tanker. Tankeganger som kan føre til stress og hindre problemløsning, og hva du kan gjøre med dem.
Tilbake på jobb
W17. Nye ark og fargestifter til. Mange tror at de kan fortsette akkurat som før, men du vet jo hvordan det gikk... Hvordan unngå å bli utbrent igjen? Motstand fra andre.
W18. Kaoskontroll. Fører arbeidsvanene dine til kaos og stress? Somler du under press? Hva er dine tidstyver? Tiltak for å redusere kaoset.
W19. Dårlig samvittighet. Er du drevet av dårlig samvittighet og idealer? Hva er årsaken til dårlig samvittighet, og hva kan du gjøre?
W20. Tiltak på arbeidsplassen Er du på rett sted? Får du brukt dine sterke sider? Friskhets- og stressfaktorer på jobben - tiltak både du og din arbeidsgiver kan gjøre.

Navn:
E-postadresse:
Telefonnummer:
Gateadresse:
Postnr:
Poststed:
Betaler arbeidsgiver, fyll også ut:
Bedriftsnavn:



Kursholder: Linn Anette Solberg
Psykologisk atferdsviter.
Spesialist i arbeids- og organisasjonspsykologi
m/videre spesialisering innen stress og utbrenthet

e-post: linn(at)stressradgivning.no
mobil: 91 58 54 93
skype: linnasol
besøksadresse: Conradis gate 2A, Grünerløkka, Oslo

Linn Anette Solberg
Psykologisk atferdsviter. Spesialist i arbeids- og organisasjonspsykologi
m/videre spesialisering innen stress og utbrenthet

e-post: linn(at)stressradgivning.no - mobil: 91 58 54 93 - skype: linnasol
besøksadresse: Friis' gate 6, Grønland, Oslo